۲۸ فروند شناور ایرانی شامل کالاهای صادراتی که به خاطر شیوع کرونا امکان تخلیه نداشتند، پس از تغییر شیوه بسته بندی ، تخلیه را شروع کردند.اولین محموله های صادراتی,محموله های صادراتی دریایی,ایران,کویت,شناور ایرانی,کالاهای صادراتی,به خاطر شیوع کرونا,شیوه بسته بندی,نوراله اسعدی,مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر,کشور کویت,حامل کالاهای صادراتی از بندر خرمشهر,
تخلیه اولین محموله های صادراتی دریایی ایران در کویت

۲۸ فروند شناور ایرانی شامل کالاهای صادراتی که به خاطر شیوع کرونا امکان تخلیه نداشتند، پس از تغییر شیوه بسته بندی ، تخلیه را شروع کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، نوراله اسعدی مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر بیان داشت: کشور کویت پس از شیوه کرونا از پهلوگیری و تخلیه ۲۸ فروند شناور ایرانی حامل کالاهای صادراتی از بندر خرمشهر بودند، مانع می‌شد.

وی خاطر نشان کرد: این شناورهای برگشتی از کویت از اسفندماه گذشته زیر بار در اسکله های بندر خرمشهر منتظر بازگشایی بنادر کویت و تخلیه بار بودند.

مدیر‌کل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: با موافقت این کشور، امکان تردد و تخلیه بار برای شناورهای پهلو گرفته در بندر خرمشهر فراهم شد. در این دوره پساکرونا شیوه بسته بندی بارها تغییر کرد.

وی درباره این تغییر شیوه بسته بندی توضیح داد: کالاهای ایرانی به شیوه استافینگ و یا کیسه گری در قالب کیسه جامبو در ترمینال کانتینری مجهز و پیشرفته بندر خرمشهر به کشور کویت بارگیری شد.

وی ادامه داد: رونق باربری به بندر خرمشهر برگشته است و از ابتدای سال۹۹ تاکنون به وسیله ۳ فروند شناور در بنادر کویت باری به ظرفیت بیش از ۵۰۰Teu  کانتینر تخلیه کردیم. بسته بندی و کیسه گری و همچنین استاف و چیدمان سایر کالاها نیز در کانتینر در حال انجام است.

 وی درباره علت تغییر در شیوه بسته بندی گفت: برای اینکه بتوانیم نظر بنادر کویتی را جلب و اختلاف بین صاحبان کالا و صاحبان شناورها کاهش دهیم، این تغییرات در شیوه بسته بندی صورت گرفته است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر درباره مزایایی این شیوه اظهار داشت: هزینه‌های خروج از اسکله‌ها و همچنین ریسک‌های ایمنی دراسکله های بندر خرمشهر در این شیوه کاهش می‌یابد.

 

 

.