این روزها اولین خودرویی که با شنیدن نام هیوندای به ذهن می‌آید کراس‌اوور است. مدل‌های توسان و سانتافه از زمان عرضه در ایالات‌متحده به گاو شیرده برای این شرکت تبدیل شده‌اند و به همین دلیل این شرکت کراس‌اوورهای دیگری مثل کُنا و پالیسید را هم به سبد محصولات خود اضافه کرده است؛ بنابراین کسانی که خواهان یک خودروی پرفورمنس با نشان هیوندای هستند باید سراغ زیر برند N پرفورمنس بروند که مدل اسپرت ولوستر N را ارائه می‌کند؛ اما ولوستر حتی در نسخهٔ N هم ممکن است برای برخی از…
برنامه‌ریز محصولات هیوندای خواستار بازگشت جنسیس کوپه

این روزها اولین خودرویی که با شنیدن نام هیوندای به ذهن می‌آید کراس‌اوور است. مدل‌های توسان و سانتافه از زمان عرضه در ایالات‌متحده به گاو شیرده برای این شرکت تبدیل شده‌اند و به همین دلیل این شرکت کراس‌اوورهای دیگری مثل کُنا و پالیسید را هم به سبد محصولات خود اضافه کرده است؛ بنابراین کسانی که خواهان یک خودروی پرفورمنس با نشان هیوندای هستند باید سراغ زیر برند N پرفورمنس بروند که مدل اسپرت ولوستر N را ارائه می‌کند؛ اما ولوستر حتی در نسخهٔ N هم ممکن است برای برخی از علاقه‌مندان به خودرو کافی نباشد و برخی ممکن است یک خودروی چهار سیلندر توربوشارژ دیفرانسیل جلو را چندان جذاب ندانند.

اما یک دهه پیش اوضاع کاملاً فرق داشت زیرا هیوندای در سال 2010 جنسیس کوپه را معرفی کرد. این خودرو نسخهٔ کوپهٔ سدان لوکس جنسیس بود که یک سال قبل از آن معرفی شده بود. جنسیس کوپه با پیشرانهٔ V6 و انتقال قدرت دیفرانسیل عقب، بشدت توجه علاقه‌مندان به رانندگی در طرفداران هیوندای را به خود جلب کرد؛ اما بعدازاینکه جنسیس به برندی مستقل تبدیل شد، این کوپهٔ جذاب هم به فراموشی سپرده شد. بااین‌حال این بدان معنا نیست که هیوندای علاقه‌ای به یک کوپهٔ محرک عقب ندارد زیرا مدیر برنامه‌ریزی محصولات این شرکت «اسکات مارگاسون» دوست دارد جانشین معنوی جنسیس کوپه را به سبد محصولات هیوندای اضافه کند.

مارگاسون در مصاحبه‌ای با موتورترند گفته است اگر تصمیم‌گیری به عهدهٔ او باشد، یک جنسیس کوپهٔ جدید در قالب یک خودروی اسپرت بنزینی و نه تمام الکتریکی یک‌بار دیگر توسط هیوندای ارائه خواهد شد. البته فعلاً مشخص نیست این خودرو توسط خود هیوندای عرضه می‌شود یا توسط برند جنسیس راهی بازار خواهد شد. بااین‌حال احتمال دوم می‌تواند قوی‌تر باشد زیرا هرچند این روزها جنسیس صرفاً روی توسعهٔ سدان‌ها و کراس‌اوورها تمرکز دارد اما این شرکت در سال 2015 نام‌های تجاری GT60 و GT90 را به ثبت رساند که این می‌تواند طرفداران را امیدوار کند.

 

 

 

.