با این نوشیدنی‌های خواب آور شب‌ها تخت بخوابید

خبرمهم: اگر سخت به خواب می‌روید، باید بدانید که خوشبختانه درمان‌هایی طبیعی هست که می‌توانند کمک کنند زودتر به خواب روید. در ادامه با نوشیدنی‌های خواب آور آشنا خواهید شد.

مصرف قند، نمک و چربی را محدود و با کرونا مقابله کنید

خبرمهم: مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تاکید کرد که در شرایط فعلی مصرف مواد قندی،‌ شیرینی، پرنمک،‌ پرچرب و سرخ شده و پر روغن بسیار محدود شود تا سیستم ایمنی بدن عملکرد طبیعی خود را داشته باشد و بتواند در برابر ابتلا به کرونا مقابله کند.

ادامه مطلب
 ۱۲ مورد از بهترین ویتامین‌ها برای سوزاندن چربی و ساختن ماهیچه

ایرنا زندگی: مواد مغذی و ویتامین‌های طبیعی وجود دارند که فقط کافی است آن‌ها را به رژیم غذایی خودمان اضافه کنیم. آنقدر‌ها هم کار سختی نیست که علاوه بر لذت از غذا خوردن، چربی بسوزانیم و ماهیچه‌های خودمان را برای زندگی کردن و قدرت جسمانی بیشتر تقویت کنیم.

ادامه مطلب
این باکتری را بخورید تا بیمار نشوید!

خبرمهم: پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفید در دستگاه گوارش هستند که برای بدن بسیار سودمند بوده و در جلوگیری از بروز بیماری‌های گوارشی و برخی سرطان ها مؤثر است. سیب، موز، توت، کشمش، انواع سبزی، پیاز، سیر، عدس، نخود، لوبیا، بادام و عسل حاوی این باکتری هستند.

ادامه مطلب
نخستین مشاهده کروناویروس در شیر مادر

خبرمهم: دانشمندان می‌گویند آزمایش کروناویروس در شیر یک مادر مبتلا به کووید-۱۹ مثبت شده است، اما هنوز مشخص نیست که آیا این ویروس می‌تواند از طریق شیر مادر منتقل شود یا خیر.

۹ خاصیت شگفت انگیز روغن زیتون برای پوست، مو و ناخن‌ها

خبرمهم: روغن زیتون سرشار از ویتامین‌های مختلفی از جمله A. D. K و E. است که در تقویت زیبایی نقش اساسی دارد. در حقیقت، این روغن به عنوان یک ماده اصلی در تعدادی از محصولات پاک کننده صورت، محصولات مراقبت از مو، صابون‌های شستشوی بدن و لوسیون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

«کرونا» می‌تواند از طریق غذا به بدن منتقل شود

خبرمهم: یک دکترای صنایع غذایی و استاد دانشگاه شهید بهشتی - انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور گفت: ویروس کووید ۱۹ مانند سایر ویروس‌ها می‌تواند از طریق غذا هم به بدن منتقل شود.

ادامه مطلب
تقویت سیستم ایمنی بدن با نوشیدن آب

خبرمهم: با افزایش شمار موارد ابتلا به کرونا در سراسر جهان، تقویت سیستم ایمنی و مراقبت از خود بسیار مهم است. رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت بهداشت و حتی‌الامکان در خانه ماندن مطمئن‌ترین راه‌ برای محافظت از خود در برابر ابتلا به این ویروس کشنده است.

کدام مواد غذایی ایمنی بدن انسان را تقویت می کنند؟

 خانم آنتونینا استارودوبوا ، کارشناس روس در زمینه تغذیه و رژیم غذایی اعلام کرد تربچه کشت بهاری و توت فرنگی و همچنین سبزیجات تازه به تقویت ایمنی و کاهش خطر ابتلا به بیماری های عفونی کمک می کنند.

ادامه مطلب
 خواص گوجه سبز، این خوشمزه پر‌طرفدار

برترین‌ها: گوجه سبز با نمک، طعمی که در خاطر می‌ماند. فصل گوجه سبز فرا رسید، حال ببینیم با این همه طرفدار خواص گوجه سبز چیست و چه ویتامین‌هایی دارد؟ آیا تا به حال شده کسی از مضرات گوجه سبز برای شما بگوید.

ادامه مطلب
۶ نشانه کمبود ویتامین D در بدن

خبرمهم: کمبود ویتامین D می تواند پیامدهای منفی بسیاری برای سلامت انسان داشته باشد. یک رژیم غذایی متعادل که مقدار درست از ویتامین ها، مواد معدنی، چربی های ضروری، انرژی، و پروتئین را در اختیار بدن قرار می دهد، نقشی کلیدی در حفظ سلامت انسان ایفا می کند.

۱۰ مکمل که باید همراه غذا مصرف شوند

 بهترین روش برای دریافت ویتامین ها و مواد معدنی به میزان توصیه شده روزانه دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل است. با این وجود، گاهی اوقات ممکن است رژیم غذایی شما تمام مواد مغذی ضروری که بدن در طول روز به آنها نیاز دارد را تامین نکند. در این شرایط استفاده از مکمل های غذایی راه حل خوبی است.

ادامه مطلب
آیا مکمل‌ ویتامین D. برای سلامتی مفید است؟

یکی از ویتامین‌های لازم برای بدن ویتامین‌ D است، که به رشد و استحکام استخوان‌ها از طریق کنترل تعادل کلسیم و فسفر کمک می‌کند. این ویتامین با ایجاد افزایش جذب فسفر و کلسیم از روده‌ها و کاهش دفع از کلیه به متابولیسم استخوان‌ها کمک می‌کند.

ادامه مطلب
 فواید و مضرات بادام زمینی؟؟

بادام زمینی، از نظر غنای پروتئینی، زیر گروه حبوباتی مثل، نخود، عدس و لوبیا می باشد و از این نظر می توان گفت جزو آجیل ه نیست.

بادام زمینی، منبع خوب انرژی است. 100 گرم بادام زمینی حاوی 50 گرم چربی، 16 گرم کربوهیدرات است.

ادامه مطلب